lørdag 19. november 2011

Dikt til Lova

Jeg trenger regler
Som natt og dag
Vil du være med meg i noen?
Frihetens elskov får vi sammen
i våre ordløse pakter
Jeg trenger å vite at når vi er sammen
er det en spesiell stund; den vet jeg du ser det spesielle i meg i.
I tiden vi deler føler jeg deg gi uttrykk for det som
alle mennesker vil føle.
Hvis du deler dine innerste intimiteter med andre enn meg
blir jeg ikke sjalu.
Det som kanskje er sjalusi er hvis tvilen visker at
det to vi har ikke er unikt for deg og at du derfor
ikke ser det unike i meg.
Alle har unike verdier og alle vil kjenne at andre ser det.
Regler kan være frihetsberøvende og regler kan skape trygghet
og ekstra sterk bevissthet om ens frihet.
Kjernepunktet i eksistensen er kanskje grensen imellom
Jeget og andre.

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar