lørdag 19. november 2011

Mennesker og hverandre

Svært mange her
sirkulerer
Jeg så et blikk møte
et annet
Den visshet jeg da har
om den sjelens farge
den splitter ikke verden i to
Den er selvstendig og ved intuisjon båret
Intuisjonen er ikke et annet sted
Stedet er det samme, kun en annen form
for åpenhet virker selvstendig da i
den samme ramme

Stadig flere usikre farger kommer
til syne fremfor meg, her i parken
ved fontenen
Hvem var herr Olaf Rye ?
Hestene var før her stenene er varme
Vet ikke om trærne nå hvisker
men trærne er gamle

Hvis jeg i dag møter ett blikk og
ønsker å se noe i det som mitt,
ved hvilken motivasjon kan det finnes
frem til forlengelse av
det gode øyeblikk imellom to?
Åpenhet i blikk og åpenhet overfor tro
vil vel forme veien nå

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar